2009. szeptember 23. |
Közösségalkotás
Michael fényében
Michael-napi ülésszak a Goetheanumban
(Középpontban: Karl König Michael-játéka)
(2009. szeptember 24-27.)
2009.
szeptember 24. délután: A hagyományos és az újabb impulzusok találkozása a
közösségben (Virginia Sease köszöntője); Carlo Pietzner Kaspar Hauser-játékának
bemutatója
2009.
szeptember 25. délelőtt: Közösségalkotás az Én-erők által (Penelope Roberts
Baring előadása); Richard Steel bevezetője Karl König Michael-játékához
2009.
szeptember 25. este: A nátháni lélek feladata az emberiségért (Szergej O.
Prokofjev előadása)
2009.
szeptember 26. délelőtt: Karl König és sorsa (Peter Selg előadása); Karl
König és a korszellem (Bodo von Plato előadása)
2009.
szeptember 26. délután: Karl König Michael-játékának főpróbája, este
Camphill bibliaest vagy Bach Goldberg-variációinak előadása
2009.
szeptember 27. délelőtt: Karl König Michael-játékának bemutatója;
Szociális alakulat és közösségalkotás a jövő számára (Cornelius Pietzner
előadása)
|
|
Utolsó frissítés ( 2010. február 18. )
|
|
2009. szeptember 19. |
Ahrimán inkarnációja
és a 2009-es nyári napfogyatkozás
Amerikában
élénk eszmecsere folyt Ahrimánnak a nyugati világban bekövetkező - Rudolf Steiner által megjövendölt - megtestesüléséről. A kanadai Vancouverben
tevékenykedő és kezdetben Willi Sucher munkássága által inspirált asztroszófus
és euritmista, Robert Powell a nemrég megjelent Christ and the Maya Calendar
- 2012 and the
Coming of the Antichrist [Krisztus és a maja naptár - 2012 és az Antikrisztus eljövetele] című könyvében (New York, 2009) ennek a megtestesülésnek
az időpontját is meghatározta: 2009. július 22-e, az Európából
nem látható teljes napfogyatkozás napja. Powell rendszeresen dolgozik
Vancouverben, s így e kérdéses, de elgondolkodtató kijelentése hosszas vita tárgyát képezte.
Rámutattam
arra, hogy megítélésem szerint bizonyos veszélyt rejt magában, hogyha figyelmünket egy konkrét napra szegezzük: mégpedig az a veszély, hogy ezáltal figyelmen kívül hagyjuk Ahrimán működésének azokat az egyre erőteljesebben
megnyilvánuló jellegzetességeit, amelyek az inkarnációját évtizedek, sőt talán
évszázadok óta készítik elő. Ilyen szempontból különösen a 2001.
szeptember 11-én bekövetkezett esemény játszik
kulcsfontosságú szerepet.
|
Utolsó frissítés ( 2011. július 23. )
|
Tovább...
|
|
2009. szeptember 09. |
Rembrandt: Arisztotelész Thomas Meyer
Arisztotelész New Yorkban
Május
elseje estéjén a seattle-i Waldorf-iskolában tartottam előadást Rudolf
Steiner - reinkarnáció és karma címmel. Annak az útnak a főbb állomásait ecseteltem, amelynek során Rudolf Steiner eljutott a reinkarnáció és a karma
megismeréséhez. Külön kiemeltem azt az 1888. november 9-én bekövetkezett kulcsfontosságú eseményt, amikor is Wilhelm Neumann cisztercita
atya - mintegy a sorsával
szembesítve Rudolf Steinert - kimondta neki Aquinói Tamás nevét.
Befejezésül felhívtam a figyelmet Rudolf Steinernek arra az 1922-ben tett
kijelentésére, hogy 80 év múlva Amerikában tér majd vissza. Azt a kérdést
ugyanakkor nyitva hagyta, hogy ezzel vajon jövőbeli megszületésének vagy
újfajta ténykedésének az időpontjára akart rámutatni. Utóbbi
egyébként is minden bizonnyal inkább rejtett módon, titokban
történik, és azoknak az iskolázását segíti elő és szolgál nekik tanácsokkal, akiknek az antropozófiai mozgalom „második
fordulóját” kell útjára indítaniuk.
Azok a várokozások mindenesetre alaptalannak tűnnek, hogy Rudolf Steiner egyfajta
messiásszerű alakként jelenik majd meg az antropozófiai mozgalom és
társaság keretein belül.
|
Utolsó frissítés ( 2010. január 21. )
|
Tovább...
|
|
2009. szeptember 06. |
Thomas Meyer
Rudolf Steiner
„legsajátabb küldetése”
A szellemtudományos karmakutatás
eredete és időszerűsége
A
könyv borítóján látható Steiner-fénykép keletkezésének egészen különös története
van. A felvétel 1907-ben készült Münchenben, és egy Fritz Hass nevű festő
készítette, aki egyébként egy portrét is festett Steinerről. A fotót Walter Beck, a müncheni
építész és antropozófus hozta nyilvánosságra. Beck a
következőkről számol be a Rudolf Steiner utolsó évei című könyvében:
„Annak idején felvilágosítást kértem Hasstól ennek a szokatlan képnek a
keletkezési körülményeivel kapcsolatban. (…) Amikor azt a kérdést tettem fel
neki, hogy miért olyan különös ez a kép, akkor Hass azt
válaszolta, hogy megkérdezte Steinertől: lefényképezheti-e őt a tisztánlátás
állapotában, mire Steiner egész egyszerűen azt felelte, hogy »Igen,
megkaphatja«.
Ha
alaposabban is szemügyre vesszük ezt a képet, akkor láthatjuk,
hogy ez Rudolf Steinert nem csupán a fizikai világban tartózkodó személyiségként ábrázolja,
hanem egy kiterjedt tudatállapotban mutatja őt, úgy, mint
aki egy másik világnak is a részese. Kifejezőerejénél fogva tehát egy egészen rendkívüli jelentőségű képről van szó, amely szinte páratlan a maga nemében.”
|
Utolsó frissítés ( 2012. október 17. )
|
Tovább...
|
|
2009. augusztus 31. |
A bécsi Műszaki Főiskola homlokzata Thomas Meyer
Találkozás a Mesterrel
(Három sorsdöntő bécsi találkozás:
Schröer, Koguzki és a Mester)
Az
ifjú Rudolf Steiner a szellemi élményeivel kapcsolatos magányából a
gyógynövénygyűjtő Felix Koguzkival való találkozása révén került ki. Koguzki
tisztánlátó volt, és Rudolf Steiner mintegy „a Mester küldöttjének” nevezte őt.
A Koguzkival történő találkozásra Rudolf Steinernek a bécsi Műszaki Főiskolán
töltött első tanévében került sor, mely 1879 októberében kezdődött. Rudolf
Steiner a főiskolán ismerte meg Karl Julius Schröert is, aki bevezette őt a
német irodalom világába és a Goethéhez való kapcsolódásának iránymutatójává
vált. És végül egy harmadik sorsdöntő találkozásra is ebben az időszakban került
sor: a meg nem nevezett Mesterrel történő találkozására.
|
Utolsó frissítés ( 2009. december 31. )
|
Tovább...
|
|
|